The Labour Market Regulatory Authority is seeking to contract with a well established company to provide outsourced IT technical support for LMRA’s systems, the service provider is required to provide six (6) technical support experts resources to satisfy LMRA requirement for supporting its critical systems and technical environment.
تسعى هيئة تنظيم سوق العمل للتعاقد مع شركة ذات كفاءة عالية تعمل في مملكة البحرين لتوفير خدمات الدعم الفني لأنظمتها، من خلال توفير (6) موظفين خبراء في الدعم الفني، على قدر عالي من التأهيل ولديهم خبرة بالأنظمة المستخدمة في هيئة تنظيم سوق العمل
,
Since its inception, The Labor Market Regulatory Authority has adopted solid electronic systems, which relies on providing its electronic services to the public and its clients through highly complex systems, in addition to its services that are provided through an interconnected network of branches distributed geographically throughout the governorates of the Kingdom of Bahrain.
A team of highly qualified and experienced information systems engineers with cumulative experience and deep knowledge of the systems they manage and also the requirements of the Authority’s work, provide technical support services for these systems, such as IBM software systems powers the Expatriate Management System (EMS), Amazon Cloud Computing environment (AWS), Microsoft cloud services, Office 365 systems, some hardware systems, internal networking systems, protection systems, firewalls, and other systems, as well as managing the information security system in the authority and all its branches, around the clock on multiple scales, such as the EMS System and its components, which is considered as a central, sensitive and vital system for a number of government transactions at various levels.
It provides high quality services to a wide range of clients in an accelerated pace of continuous improvement and development to meet the requirements of expansion imposed by business necessities through the successive development and upgrade to the system and its components.
The technical support team also manages the infrastructure systems with all components for systems hosted on AWS, where the team creates the components, monitors their performance, security, working status, backups, updates, patches, and everything related to them, in addition to providing technical support for those systems to clients such as the internal system developers or other representatives from other governmental and non-governmental entities.
The team also manages the authority’s network, internal systems, and network devices between the authority and its various branches and other government agencies, as well as managing electronic security and protection systems such as firewalls, anti-intrusion, and all other components of the information security systems in the authority.
In terms of the purpose of this tender, the Labor Market Regulatory Authority seeks to contract with a well-established company in the field of providing technical support services, in order to provide technical support services for information technology for the systems of LMRA, by providing six (6) technical experts human resources specialized in the aforementioned fields Within the scope of service, in order to meet LMRA requirements to support its critical systems and technical environments, so that the selected partner will be responsible for all technical support activities and tasks, as well as managing all outputs efficiently and effectively in a way that ensures smooth workflow, and meets the necessities of change according to work requirements .
The compulsory evaluation criteria for all bidders include the necessity to provide reference projects for the same service, in addition to the company’s years of experience in the required field, the size of the company’s support team, its financial position, in addition to providing complete CVs for the technical resources and specifying the period for starting the service and some other obligations mentioned in the tender documents. ,
تبنت هيئة تنظيم سوق العمل منذ إنشائها العمل من خلال منظومة إلكترونية متينة، تعتمد على تقديم خدماتها الإلكترونية لجمهور المتعاملين عبر أنظمة شديدة التعقيد، إضافة إلى خدماتها التي يتم تقدميها عبر شبكة مترابطة من الفروع المتوزعة جغرافيا على عموم محافظات المملكة.
يقوم فريق من إداريي نظم المعلومات من ذوي الخبرة والتأهيل العالي والخبرة التراكمية والمعرفة الدقيقة بالأنظمة التي يديرونها وأيضاً بمتطلبات عمل الهيئة بتوفير خدمات الدعم الفني لأنظمة الهيئة، من قبيل خدمات إدارة أنظمة برمجيات شركة (IBM) الخاصة بنظام العمالة الوافدة، وبيئة أمازون للحوسبة السحابية، وبيئة مايكروسوفت للحوسبة السحابية، وأنظمة Office 365 وبعض أنظمة العتاد البرمجي (Hardware) وأنظمة الربط الشبكي الداخلية وأنظمة الحماية والجدر النارية وغيرها من الأنظمة، فضلاً عن إدارة منظومة أمن المعلومات في الهيئة وجميع فروعها، وعلى مدار الساعة على نطاقات متعددة من قبيل نظام العمالة الوافدة وملحقاته الذي يحتل موقعاً مركزياً، حساساً وحيوياً لعدد من المعاملات الحكومية على مختلف الأصعدة. فهو يقدم خدمات نوعية لشريحة واسعة من المستخدمين في وتيرة متسارعة من التحسين والتطوير المستمر لمواجهة متطلبات التوسع الذي تفرضه ضروريات العمل عبر عمليات التطوير والترقية المتتابعة للنظام ومكوناته.
كما ويعمل الفريق الفني المتخصص على إدارة منظومة البنية التحتية بجميع مكوناتها للأنظمة التي تستضيفها شبكة أمازون للحوسبة السحابية، حيث يقوم الفريق بإنشاء المكونات ومراقبة أداءها وأمنها وحالتها العملية والنسخ الاحتياطية والتحديثات وكل ما يتعلق بها، فضلاً عن توفير الدعم الفني لتلك الأنظمة للمتعاملين من قبيل مطوري الأنظمة أو ممثلي الجهات الحكومية وغير الحكومية الأخرى.
كما يقوم فريق إداريي الأنظمة بإدارة شبكة الهيئة وأنظمتها الداخلية وأجهزة الربط الشبكي بين الهيئة وفروعها المختلفة وبين الجهات الحكومية الأخرى، فضلاً عن إدارة أنظمة الأمن الإلكتروني وأنظمة الحماية من قبيل الجدر النارية، ومكافحة الاختراق والتجسس والقرصنة، وجميع مكونات منظومة أمن المعلومات في الهيئة.
ومن حيث الغرض من هذه المناقصة، تسعى هيئة تنظيم سوق العمل للتعاقد مع شركة عريقة في مجال توفير خدمات الدعم الفني، وذلك لتقديم خدمات الدعم الفني لتكنولوجيا المعلومات لأنظمة هيئة تنظيم سوق العمل، عبر توفير ستة (6) خبراء / موارد بشرية متخصصة في المجالات المذكورة في نطاق الخدمة، وذلك لتلبية متطلبات هيئة تنظيم سوق العمل لدعم أنظمتها الحرجة وبيئاتها التقنية، بحيث تكون الشركة المختارة مسؤولة عن جميع أنشطة الدعم الفني والمهام المتعلقة به، كما وإدارة جميع المخرجات بكفاءة وفعالية بما يضمن سير العمل بطريقة سلسة، ويلبي ضروريات التغيير حسب متطلبات العمل.
وتشتمل معايير التقييم الأساسية لجميع المتقدمين على وجوب توفير المشاريع المرجعية لنفس الخدمة بالإضافة إلى سنوات خبرة الشركة في المجال المطلوب وحجم فريق عمل الشركة ومركزها المالي، إلى جانب توفير سير ذاتية متكاملة للموارد البشرية وتحديد المدة الزمنية لبدء الخدمة وبعض الإلتزامات المذكورة في وثائق المناقصة.,
Mandatory Criteria
The bidder commitment and compliance to the terms, conditions, and scope of work of this RFP, after it has been read, understood, and clarified through the official inquiries channel.
The bidder needs to present 3 reference projects of a comparable size, delivered in an outsource manner for on-premises infrastructure, cloud infrastructure, systems, network, and security management, administration, and support services specifically.
Provide the bidder’s company audited financial statement for the last 5 years as stated in section 1.5, point number 5.
Bidders must indicate and state that the shared C.V.s are for the staff who will work with the bidder company to fulfill this agreement.
1