معلومات المناقصة

شراء موانع تسرب الهواء (منفاخ مسطح) لتغير المحفز 2025

رقم المناقصة: 330/2024/BTB (Q69945(46))

رقم مرجع الجهة المتصرفة: Q69945(46)

وصف المناقصة

تطرح شركة بابكو للتكرير هذه المناقصة لغرض شراء موانع تسرب الهواء (منفاخ السخان). موانع تسرب الهواء (منفاخ السخان) مطلوبة لمنع دخول الهواء البارد من خلال الفتحات الموجودة حول كل أنبوب في صندوق سخان الفرن. يعتبر دخول الهواء البارد بمثابة حمل إضافي على الفرن مما يؤدي إلى انخفاض الكفاءة الحرارية للفرن. ويشترط توفير موانع تسرب الهواء (منفاخ السخان) حسب المواصفات الفنية المرفقة.

الجهة المتصرفة
شركة بابكو للتكرير
مناقصة داخلية(مطروحة من قبل الجهة المتصرفة) / مناقصة مطروحة من المجلس
External
محليه ( المشاركه للشركات المسجله في دول مجلس التعاون)/ دوليه
Public (INTERNATIONAL)
الضمان الابتدائي
BD 500
صلاحية العطاء/صلاحية الضمان الابتدائي (أيام)
90 days
قيمة وثائق المناقصة
BD 30
مدة العقد
1 Year
هل ممكن تقديم اكثر من خيار؟
Yes
تاريخ النشر
Monday, 15 April 2024
آخر موعد لشراء وثائق المناقصة
Tuesday, 07 May 2024
تاريخ إغلاق المناقصة/ المزايدة
Wednesday, 15 May 2024
موعد فتح المناقصة
Thursday, 16 May 2024

ملاحظات إضافية

Bapco Refining is offering this tender for the purpose of Procurement of Tramp Air Seals (Heater Bellows). Tramp Air Seals (Heater Bellows) are required to stop the ingress of cold air through the openings around each tube into the Furnace heater box. The ingress of cold air is an added load on the Furnace which leads to reduction in Thermal efficiency of the Furnace. Tramp Air Seals (Heater Bellows) are required to be provided according to the attached technical specifications.

تطرح شركة بابكو للتكرير هذه المناقصة لغرض شراء موانع تسرب الهواء (منفاخ السخان). موانع تسرب الهواء (منفاخ السخان) مطلوبة لمنع دخول الهواء البارد من خلال الفتحات الموجودة حول كل أنبوب في صندوق سخان الفرن. يعتبر دخول الهواء البارد بمثابة حمل إضافي على الفرن مما يؤدي إلى انخفاض الكفاءة الحرارية للفرن. ويشترط توفير موانع تسرب الهواء (منفاخ السخان) حسب المواصفات الفنية المرفقة.


,

Description:

Tramp Air Seals (Heater Bellows) are required to stop the ingress of cold air through the openings around each tube into the Furnace heater box. The ingress of cold air is an added load on the Furnace which leads to reduction in Thermal efficiency of the Furnace.

Mandatory Requirements

·         Vendor shall have fabricated and supplied Tramp Air Seals (Heater Bellows) of Furnaces to Licensors like Technip Energies/ Haldor Topsoe/ Any other reputed Licensors for any Petroleum Refinery/ Petroleum Chemical Complex in GCC in the last 5 years.

·         Vendor shall provide below list of Credentials meeting the above criteria.
- Client name/ Licensor’s Name.

- Credentials/Purchase Order no. and date.
- Brief Description of item(s) supplied.
- Year of supply.

- Copy of Purchase Order or client’s reference letter.



,Technical Requirements
1. Vendor shall supply materials as per the drawings and specifications mentioned in the itemdetails.a. Item no: D.026277
 i. Drawing no BRB-143878 Rev 1 
 ii. Drawing no FTE 250211 Rev1
 b. Item no I.188017, I.188018 & I.188019:
 i. Technical Specifications Sheet 63878-03
 ii. Drawing no BRA 249701
 iii. Drawing no BFP-078083. 
iv. Drawing no BFP-078084
 v. Drawing no BFP-078085. 
2. The Seals base ring/collar and sealing element has to be of split type or in two halves tofacilitate installation without cutting the heater tubes. Bellows and Tadpoles are to be splittype. 
3. Supply of accessories (Collar, SS wire, bolts, nuts, Sealant etc) required for fixing is part ofthe scope of supply. 
4. Vendor shall submit detail drawing quote for each type and size of seal. 
 5. Vendor shall provide drawings and ITP for approval prior to fabrication.
 6. Vendor to submit Material data sheets of the bellows for BAPCO Refining approval prior todispatch of the material.
,7. Vendor shall provide all necessary materials, conformance, Data Sheets, Installation Manualalong with delivery of the Seals. 
8. In addition to the above, if vendor has previously not supplied any such similar materials toBAPCO Refining, following requirements also will be evaluated.
 A. Company profile (including production capacity & yearly production, facilities, QA/QCcapabilities, manufacturing locations) and Website 
B. Product Catalog
 C. Any release-note or audit report issued by third party inspection agency for the subjectbusiness evaluation. 
D. Reports / Certificates from certifying bodies (DNV, ABS, Lloyds), regulatory bodiesand/or standards organization (ISO, API, ASME, NACE). 
E. References List (including within GCC) and/or recent PTR (Proven Track Records) forproposed material. 
F. Approvals from major Oil & Gas Companies (including GCC).
 G. Proposer’s name and Company.
 H. Remarks about Supplier from Proposer. Preferably, Capability assessment reports (i.e.Vendor audit / assessment report)
,Notes:1. Bidder shall submit all relevant documents with the Bid as the bid evaluation shall be performed based on the documents submittedalong with the Bid only. 2. Only bids meeting the above mandatory requirements will be Technically evaluated. And only Technically acceptable bids will becommercially evaluated.

كيفية المشاركة؟

  • على الراغبين في المشاركة في هذه المناقصة، ممن تتوافر فيهم الكفاءة اللازمة، شراء وثائق المناقصة إلكترونياً من خلال نظام المناقصات الإلكتروني التابع لمجلس المناقصات والمزايدات https://etendering.tenderboard.gov.bh وذلك اعتباراً من Monday, 15 April 2024.
  • على مقدمي العطاءات إرفاق مبلغ الضمان الابتدائي المشار إليه أعلاه أو بنسبة 1% من قيمة العطاء، أيهما أقل، وفي جميع الأحوال يجب ألا تقل قيمة الضمان الابتدائي عن 100 دينار بحريني. (باستثناء المناقصات على مظروفين)
  • للمناقصات على مظروفين، على مقدمي العطاءات إرفاق مبلغ الضمان الابتدائي المشار إليه أعلاه.
  • يتم تقديم الضمان الابتدائي على شكل شيك مصدق أو خطاب ضمان بنكي أو بوليصة تأمين من إحدى المؤسسات المالية المحلية أو نقداً (أو حسب ما هو منصوص عليه في وثائق المناقصة) على ان يكون ساري المفعول طوال المدة المنصوص عليها أعلاه.
  • مكان إيداع العطاءات: في المكان المحدد في وثائق المناقصة.
  • تخضع هذه المناقصة لأحكام المرسوم بقانون رقم (36) لسنة 2002 بشأن تنظيم المناقصات والمزايدات والمشتريات والمبيعات الحكومية، وتعديلاته، ولائحته التنفيذية الصادرة بالمرسوم رقم (37) لسنة 2002.
  • كما يجب مراعاة الشروط التالية:
    • أن ترفق نسخة صالحة السريان من شهادة السجل التجاري على أن تكون مشتملة على نشاط موضوع المناقصة ضمن أنشطتها.
    • أن ترفق نسخة صالحة السريان من شهادة صادرة من وزارة العمل لإثبات نسبة البحرنة
  • يعتبر هذا الإعلان مكملاً لوثائق المناقصة وفي حال وجود أي اختلاف ما بين الإعلان ووثائق المناقصة، فيجب الاعتداد بما جاء في وثائق المناقصة.
  • تعطى المؤسسات الصغيرة والمتوسطة أفضليه بنسبة 10% في مرحلة التقييم المالي، على أن تقدم هذه المؤسسات ضمن عطاءاتها المقدمة للمناقصة (شهادة تصنيف المؤسسات الصغيرة والمتوسطة) الصادرة من وزارة الصناعة والتجارة والسياحة، والتي يمكن الحصول عليها باستخدام الرابط: https://www.moic.gov.bh/en/eServices/sme
  • يجب على الموردين غير المسجلين في نظام المناقصات الإلكتروني بمجلس المناقصات والمزايدات، التسجيل من خلال الرابط الإلكتروني أدناه، وللمساعدة يرجى التواصل مع المعنيين بمجلس المناقصات والمزايدات عبر البريد الإلكتروني helpdesk@tenderboard.gov.bh أو الاتصال على الرقم 17566617 973+
  • تسجيل الموردين

الاستفسارات

للاستعلام عن تفاصيل المناقصة يرجى الاتصال على:

شركة بابكو للتكرير
  17704040