معلومات المناقصة

التأهيل المسبق لتوريد معدات مكافحة الحرائق والسلامة، ملابس ومعدات السلامة الشخصية

رقم المناقصة: 531/2024/BTB (PQ-2024-0005)

رقم مرجع الجهة المتصرفة: PQ-2024-0005

وصف المناقصة

تدعو شركة مصفاة بابكو للتكرير الشركات والمصانع ذوي الخبرات الراغبة والمهتمة في المشاركة للتاهيل المسبق لتوريد معدات مكافحة الحرائق والسلامة، ملابس ومعدات السلامة الشخصية وفق مواصفات وحدات مصنع التكرير

الجهة المتصرفة
شركة بابكو للتكرير
مناقصة داخلية(مطروحة من قبل الجهة المتصرفة) / مناقصة مطروحة من المجلس
External
محليه ( المشاركه للشركات المسجله في دول مجلس التعاون)/ دوليه
Public (INTERNATIONAL)
الضمان الابتدائي
Not Applicable
صلاحية العطاء/صلاحية الضمان الابتدائي (أيام)
180 days
قيمة وثائق المناقصة
BD 50
مدة العقد
1 Year
هل ممكن تقديم اكثر من خيار؟
No
تاريخ النشر
Sunday, 30 June 2024
آخر موعد لشراء وثائق المناقصة
Saturday, 20 July 2024
تاريخ إغلاق المناقصة/ المزايدة
Sunday, 28 July 2024
موعد فتح المناقصة
Monday, 29 July 2024

ملاحظات إضافية

  • Scope of work (Arabic):

 

  • تدعوشركة مصفاة بابكو الشركات والمصانع ذوي الخبرات الراغبة والمهتمة في المشاركةلتوريد معدات مكافحة الحرائق والسلامة، ملابس ومعدات السلامة الشخصية.

 

  • Scope of work (English):

 

BAPCO REFINING is seeking the interest of experienced manufacturers and suppliers for the Fire & Safety Equipment, Personal Safety Clothing and Equipment to establish a reliable business relationship to fulfill the requirement of Bapco refining units.

,

MANDATORY CRITERIA

EXPERIENCE

1-The Applicant must have a minimum of Five (5) years experience in manufacturing of different types of Fire & Safety Equipment for refineries, gas plant or petroleum product companies.  Documentary evidence shall be submitted in the form of Commercial Registration certificate, Company profile, copies of Purchase orders/agreements or reference letter from clients issued for such work executed previously. The applicant shall provide company list where they supplied items listed in this document in GCC for Refinery/ Gas plant/ Petroleum plant

2-The Applicant shall submit documentary evidence to prove that they are regular manufacturer of each of the below commonly used Fire & Safety Equipment in Oil & Gas Industry. Documentary evidence can be any of Purchase order copies, Long Term Agreements or Audit reports.

 

  The applicant will be qualified for the kind of the Fire & Safety Equipment where they have provided evidence for the supply with minimum of 2 purchase orders in the last 5 years to GCC for Refinery/ Gas plant/ Petroleum plant.


FINANCIAL RECORDS

 3-The Applicant must have a sound and secure financial track record based on the audited financial results for the last three (3) years. The Applicant shall submit last three (3) years’ audited financial statements. Refer to the financial soundness evaluation following this table. 
,ENVIRONMENT, HEALTH AND SAFETY
4-

The Applicant must have a well-established Safety Policy, Safety Plan and must be accredited with valid certification e.g. OHSAS-18001, ISO-45001 or equivalent. Documentary evidence shall be submitted to substantiate the above HSE Policy and Procedures relevant to all areas of the Applicant’s operations.

 

Accreditation certificates from certifying bodies (DNV, ABS, Lloyds or equivalent) shall be available with applicant.

Applicant shall meet requirement as per applicable standards (ISO, API, ASME, NACE or equivalent) and same shall be submitted. 

QUALITY CONTROL MANAGEMENT SYSTEM

5-The Applicant shall have material traceability, QA / QC Policy, storage, and shipping procedure in place. Documentary evidence shall be submitted to substantiate the above.

 

The Applicant must have a well-established Quality control system and must be accredited with valid certification e.g. ISO 9001 Certification or equivalent. Documentary evidence shall be submitted to substantiate the above.

MANDATORY CRITERIA CONTINUED:

·         For any bid to be considered for evaluation and approval by the FHS Department, two deliverables must be submitted by the bidder:
1) technical datasheet of the item.
2) actual physical sample of the item.
*in the absence of any of the above two deliverables, the bid will not be considered for approval by the FHS Department.

·         Bidder should demonstrate clear mechanism of his Complaint Management System.

·         Bidder shall have a suitable showroom where all approved PPE are exhibited with clear original price tagس and specification.

·         The bidders shall submit all the required details and relevant documentary evidence in support of fulfilling the qualification criteria.   





كيفية المشاركة؟

  • على الراغبين في المشاركة في هذه المناقصة، ممن تتوافر فيهم الكفاءة اللازمة، شراء وثائق المناقصة إلكترونياً من خلال نظام المناقصات الإلكتروني التابع لمجلس المناقصات والمزايدات https://etendering.tenderboard.gov.bh وذلك اعتباراً من Sunday, 30 June 2024.
  • على مقدمي العطاءات إرفاق مبلغ الضمان الابتدائي المشار إليه أعلاه أو بنسبة 1% من قيمة العطاء، أيهما أقل، وفي جميع الأحوال يجب ألا تقل قيمة الضمان الابتدائي عن 100 دينار بحريني. (باستثناء المناقصات على مظروفين)
  • للمناقصات على مظروفين، على مقدمي العطاءات إرفاق مبلغ الضمان الابتدائي المشار إليه أعلاه.
  • يتم تقديم الضمان الابتدائي على شكل شيك مصدق أو خطاب ضمان بنكي أو بوليصة تأمين من إحدى المؤسسات المالية المحلية أو نقداً (أو حسب ما هو منصوص عليه في وثائق المناقصة) على ان يكون ساري المفعول طوال المدة المنصوص عليها أعلاه.
  • مكان إيداع العطاءات: في المكان المحدد في وثائق المناقصة.
  • تخضع هذه المناقصة لأحكام المرسوم بقانون رقم (36) لسنة 2002 بشأن تنظيم المناقصات والمزايدات والمشتريات والمبيعات الحكومية، وتعديلاته، ولائحته التنفيذية الصادرة بالمرسوم رقم (37) لسنة 2002.
  • كما يجب مراعاة الشروط التالية:
    • أن ترفق نسخة صالحة السريان من شهادة السجل التجاري على أن تكون مشتملة على نشاط موضوع المناقصة ضمن أنشطتها.
    • أن ترفق نسخة صالحة السريان من شهادة صادرة من وزارة العمل لإثبات نسبة البحرنة
  • يعتبر هذا الإعلان مكملاً لوثائق المناقصة وفي حال وجود أي اختلاف ما بين الإعلان ووثائق المناقصة، فيجب الاعتداد بما جاء في وثائق المناقصة.
  • تعطى المؤسسات الصغيرة والمتوسطة أفضليه بنسبة 10% في مرحلة التقييم المالي، على أن تقدم هذه المؤسسات ضمن عطاءاتها المقدمة للمناقصة (شهادة تصنيف المؤسسات الصغيرة والمتوسطة) الصادرة من وزارة الصناعة والتجارة والسياحة، والتي يمكن الحصول عليها باستخدام الرابط: https://www.moic.gov.bh/en/eServices/sme
  • يجب على الموردين غير المسجلين في نظام المناقصات الإلكتروني بمجلس المناقصات والمزايدات، التسجيل من خلال الرابط الإلكتروني أدناه، وللمساعدة يرجى التواصل مع المعنيين بمجلس المناقصات والمزايدات عبر البريد الإلكتروني helpdesk@tenderboard.gov.bh أو الاتصال على الرقم 17566617 973+
  • تسجيل الموردين

الاستفسارات

للاستعلام عن تفاصيل المناقصة يرجى الاتصال على:

شركة بابكو للتكرير
  17704040