معلومات المناقصة

الحفر الاتجاهي والتسجيل أثناء خدمات الحفر

رقم المناقصة: 95/2025/BTB (TP-1196-2024 )

رقم مرجع الجهة المتصرفة: TP-1196-2024

وصف المناقصة

يجب أن يتضمن أداء المقاولين للعمل توريد المعدات والمواد والموظفين لتوفير التوجيهات خدمات الحفر والتسجيل أثناء الحفر لدعم برنامج الحفر للشركات في مناطق عقود الشركات في البحرين. ال تحتفظ الشركة بالحق الحصري في زيادة أو تقليل أو إنهاء مستوى الخدمة المطلوبة وفقًا لعدد أو أجهزة الحفر نشرها أو متطلبات حملة الحفر الخاصة بها وفقًا لتقديرها الخاص.

الجهة المتصرفة
بابكو للاستكشاف والانتاج ذ.م.م
مناقصة داخلية(مطروحة من قبل الجهة المتصرفة) / مناقصة مطروحة من المجلس
External
محليه ( المشاركه للشركات المسجله في دول مجلس التعاون)/ دوليه
Public (INTERNATIONAL)
الضمان الابتدائي
BD 5000
صلاحية العطاء/صلاحية الضمان الابتدائي (أيام)
180 days
قيمة وثائق المناقصة
BD 100
مدة العقد
5 Year
هل ممكن تقديم اكثر من خيار؟
Yes
تاريخ النشر
Monday, 10 February 2025
آخر موعد لشراء وثائق المناقصة
Monday, 17 March 2025
تاريخ إغلاق المناقصة/ المزايدة
Sunday, 20 April 2025
موعد فتح المناقصة
Monday, 21 April 2025

ملاحظات إضافية

The Contractors performance of the Work shall include the supply of equipment, materials and personnel for the provision of Directional Drilling and Logging While Drilling services in support of the Company's drilling program in the Company's contract areas in Bahrain. 

يجب أن يشمل أداء المقاولين للعمل توريد المعدات والمواد والموظفين لتوفير خدمات الحفر الموجه والتسجيل أثناء الحفر لدعم برنامج الحفر الخاص بالشركة في مناطق عقد الشركة في البحرين.

Vendors should pass all the criteria in "Mandatory Criteria" section to get evaluation chance in "Scoring Criteria" section.

 Technical Criteria Score = 60%

Minimum Qualifying/Passing Score = 40%

 Commercial Score = 40%

 Rates to be provided to get the total Contract value for five (05) years

 All required supported documents to be provided.

Following Mandatory Criteria shall apply on Pass/Fail basis:

1 Contractor shall have an existing facility in GCC capable of supporting the Company operations in Bahrain. Physical address and a layout of facility to be submitted. 

2 Contractor shall have a remote monitoring system and center capable of  supporting real time operation 24/7. Remote monitoring system documentation to be submitted.

3 Contractor shall have  a certified formal Environmental Management System (e.g. ISO 14001). Relevant certificate to be submitted.

4 Contractor shall have  a formal Risk Management System. Relevant system documentation to be submitted.

5 Contractor shall have a system for reporting, evaluating and documenting incidents, accidents, near misses, unsafe conditions and actions. System documentation and sample of the reports to be submitted.

6 Contractor shall have  a certified formal Quality Assurance System  and being audited by accredited compliance with any national or international standards  (ISO, API, BS, etc.). Relevant certificate to be submitted.

7 Contractor shall have at least ten (10) years experience in Directional Drilling and LWD service, with seven (7) years experience in drilling in Gulf area typical lithology. Experience details to be submitted in the template provided within the tender package.

8 Contractor shall have experience of drilling extended reach wells with TD ranges beyond 30,000ft and lateral reach of at least 15,000ft. Experience details to be submitted in the template provided within the tender package.

9 Contractor shall have their internally developed collar mounted MWD with the following Nominal OD: ( 9 1/2", 8 1/4", 6 3/4", 4 3/4"). Confirmation letter to be submitted.

10 Contractor shall have high performance downhole motors with pre-contoured stator with the following nominal OD or equivalent : 11 1/4"", 9 5/8"", 8"", 6 3/4"", 4 3/4"". Confirmation letter to be submitted and indicating if it is a third party item.

11 Contractor shall have their internally developed and manufactured Rotary Steerable System for the following hole sizes: 6”,  6-1/8”,  8-1/2”, 8-3/8”.  Confirmation letter to be submitted.

12 Contractor shall have their internally developed and manufactured basic bed boundary detection tool with the following nominal OD or equivalent:  6 3/4"", 4 3/4"". Confirmation letter to be submitted.

13 Submission of the last three (3) years (years 2021, 2022 and 2023) audited financial statements with Clean (unqualified) Audit Opinion.



كيفية المشاركة؟

  • على الراغبين في المشاركة في هذه المناقصة، ممن تتوافر فيهم الكفاءة اللازمة، شراء وثائق المناقصة إلكترونياً من خلال نظام المناقصات الإلكتروني التابع لمجلس المناقصات والمزايدات https://etendering.tenderboard.gov.bh وذلك اعتباراً من Monday, 10 February 2025.
  • على مقدمي العطاءات إرفاق مبلغ الضمان الابتدائي المشار إليه أعلاه أو بنسبة 1% من قيمة العطاء، أيهما أقل، وفي جميع الأحوال يجب ألا تقل قيمة الضمان الابتدائي عن 100 دينار بحريني. (باستثناء المناقصات على مظروفين)
  • للمناقصات على مظروفين، على مقدمي العطاءات إرفاق مبلغ الضمان الابتدائي المشار إليه أعلاه.
  • يتم تقديم الضمان الابتدائي على شكل شيك مصدق أو خطاب ضمان بنكي أو بوليصة تأمين من إحدى المؤسسات المالية المحلية أو نقداً (أو حسب ما هو منصوص عليه في وثائق المناقصة) على ان يكون ساري المفعول طوال المدة المنصوص عليها أعلاه.
  • مكان إيداع العطاءات: في المكان المحدد في وثائق المناقصة.
  • تخضع هذه المناقصة لأحكام المرسوم بقانون رقم (36) لسنة 2002 بشأن تنظيم المناقصات والمزايدات والمشتريات والمبيعات الحكومية، وتعديلاته، ولائحته التنفيذية الصادرة بالمرسوم رقم (37) لسنة 2002.
  • كما يجب مراعاة الشروط التالية:
    • أن ترفق نسخة صالحة السريان من شهادة السجل التجاري على أن تكون مشتملة على نشاط موضوع المناقصة ضمن أنشطتها.
    • أن ترفق نسخة صالحة السريان من شهادة صادرة من وزارة العمل لإثبات نسبة البحرنة
  • يعتبر هذا الإعلان مكملاً لوثائق المناقصة وفي حال وجود أي اختلاف ما بين الإعلان ووثائق المناقصة، فيجب الاعتداد بما جاء في وثائق المناقصة.
  • تعطى المؤسسات الصغيرة والمتوسطة أفضليه بنسبة 10% في مرحلة التقييم المالي، على أن تقدم هذه المؤسسات ضمن عطاءاتها المقدمة للمناقصة (شهادة تصنيف المؤسسات الصغيرة والمتوسطة) الصادرة من وزارة الصناعة والتجارة والسياحة، والتي يمكن الحصول عليها باستخدام الرابط: https://www.moic.gov.bh/en/eServices/sme
  • يجب على الموردين غير المسجلين في نظام المناقصات الإلكتروني بمجلس المناقصات والمزايدات، التسجيل من خلال الرابط الإلكتروني أدناه، وللمساعدة يرجى التواصل مع المعنيين بمجلس المناقصات والمزايدات عبر البريد الإلكتروني helpdesk@tenderboard.gov.bh أو الاتصال على الرقم 17566617 973+
  • تسجيل الموردين

الاستفسارات

للاستعلام عن تفاصيل المناقصة يرجى الاتصال على:

بابكو للاستكشاف والانتاج ذ.م.م
  17148000